Cursul pentru Bacalaureat

Informații despre curs
Curriculum

Despre curs

Examenul maturității reprezintă una dintre cele mai importante trepte de trecut în viața unui tânăr din România. Motivele sunt diverse, desigur, și au legătură cu diverși factori; vrei să iei acest examenul fiindcă: dai la o facultate, vrei un loc de muncă mai bun, ești ambițios, ești determinat, vrei să-ți faci părinții mândri etc., etc.. Desigur, fiecare dintre motivele enumerate are fundamentul său: nu contează motivul, contează rezultatul.

 

Avem rezultate? Ce înseamnă Vox Valachorum pentru examenul de Bacalaureat? Ar fi benefică o colaborare cu noi?

Sunt niște întrebări firești, pe care cred că…

Examenul maturității reprezintă una dintre cele mai importante trepte de trecut în viața unui tânăr din România. Motivele sunt diverse, desigur, și au legătură cu diverși factori; vrei să iei acest examenul fiindcă: dai la o facultate, vrei un loc de muncă mai bun, ești ambițios, ești determinat, vrei să-ți faci părinții mândri etc., etc.. Desigur, fiecare dintre motivele enumerate are fundamentul său: nu contează motivul, contează rezultatul.

 

Avem rezultate? Ce înseamnă Vox Valachorum pentru examenul de Bacalaureat? Ar fi benefică o colaborare cu noi?

Sunt niște întrebări firești, pe care cred că e absolut normal să ți le pui înainte de a decide că vrei să colaborezi cu cineva, că vrei să investești în cineva pentru a te instrui. E plin internetul de așa-ziși specialiști care îți bombardează imboxul cu mesaj de genul „10 la bac” (adevărul este că mulți dintre ei nici măcar nu au studii în domeniu). Ce-ai zice dacă te-ai pregăti pentru Bacalaureat cu un profesor care a dus generație după generație și a avut rezultate remarcabile. Un profesor licențiat, cu rezultate academice impresionante; nu în ultimul rând, un profesor foarte pasionat de literatură care înțelege ceea ce predă. Nu este normal să tocești, ci să înțelegi materia în primul rând. Un „specialist” neavizat în domeniu nu va cunoaște tehnica necesară și nu va avea expertiza unui profesor adevărat.

Contribuția Vox Valachorum pentru examenul de Bacalaureat s-a extins pe mai multe nișe, oferind ajutorul elevilor prin diverse mijloace. Proiectul nostru se desfășoară atât pe site-ul web „voxvalachorum.ro”, unde avem sute de articole de specialitate, dar și pe platformele media: Facebook, TikTok, Instagram, unde distribuim constant materiale utile pentru tine. Canalul de YouTube vine, de asemenea, cu multe materiale video menite să te ajute. Tot acest ansamblu poartă denumirea de Vox Valachorum. Pentru a te ajuta cu proba scrisă la Limba și Literatura Română a examenul de Bacalaureat, îl vom avea în colaborare pe profesorul Schmoll Ștefan, unul dintre cei mai relevanți profesori de limba și literatura română de pe YouTube. Domnul profesor menține un canal de peste 22000 de abonați pe această platformă, sute de membri, susținând zeci de sesiuni LIVE în care a ajutat generație după generație.

 

De ce ar fi benefică o colaborare cu noi?

Începând cu toamna anului 2022, vom lansa Cursul pentru Bacalaureat. Acest serviciu este cel mai complex de pe piață, întrucât conține tot ce ai nevoie pentru examen (fără falsă modestie, aș spune...chiar mai mult decât ai nevoie!). Concret: în același pachet, vei avea acces la toate explicațiile pas cu pas pentru parcurgerea tuturor exercițiilor. Subiectele I și al II-lea sunt tratate exhaustiv și explicate la tot pasul (cu indicații, sfaturi și trucuri utile). Toate explicațiile sunt aplicate pe exerciții concrete, cu câte 3 modele de rezolvare pe cerință (modele propuse de noi, desigur); tot în acest pachet vei avea fiecare eseu posibil: construit exact pe cerință, cu baremul în față. Dacă efectiv ai nevoie de un eseu complet, la noi îl găsești. Eseurile sunt elaborate în așa fel, încât să îți asigure un punctaj maxim la subiectul al III-lea.

Cum ar fi dacă ți-aș zice că, pe lângă toate materialele de mai sus, îți oferim și suport video? Da, vei avea acces la o galerie video filmată FullHD în care vei avea toate operele de la bac. Poți alege felul în care înveți! Dacă nu ai dispoziția (sau cheful) pentru citit, îți poți pune căștile, poți ieși la alergat, te poți plimba etc. în timp ce te ajutăm să treci cu bine peste bac! Vei avea în jur de 10 ore de material video accesibil în cadrul acestui curs.

Teste grilă pentru fiecare operă: inclus în Cursul pentru Bacalaureat va fi și un pachet de teste grilă axate pe toate operele pentru Bacalaureat (și nu numai). În acest fel, poți verifica jucându-te cât de bine stăpânești respectivele opere.

Poți accesa oricând materialele de mai sus, tot ce ai nevoie fiind un dispozitiv (telefon, tabletă, laptop). 

Partea interesantă abia acum vine! Profesorul nostru colaborator va susține săptămânal întâlniri LIVE cu elevii. Aceste sesiuni vor fi susținute prin intermediul platformelor de streaming (Google Meet, Zoom, Microsoft Teams). Elevii înscriși în curs vor avea acces la link cu ceva timp înainte, putând să interacționeze cu profesorul lor, să îi adreseze întrebări și să consolideze materia pe care trebuie să o pregătească. În fiecare săptămână, dl. profesor Schmoll Ștefan va fi prezent, pentru a te putea instrui cum se cuvine. Acest curs conține tot ce ai nevoie pentru examenul maturității. Din punctul de vedere al prețului, acest curs reprezintă un real avantaj pentru tine. În acest fel, prețul unei ședințe ar fi puțin peste 25 de lei, având în vedere că vor fi susținute cel puțin 4 ședințe pe lună.

  Mai jos poți vedea graficul ședințelor LIVE săptămânale:  

Ce vei învăța?

  • Structura examenului de Bacalaureat
  • Ce fel de cerințe pot întâlni la Subiectul I, al II-lea sau al III-lea
  • Cum să învăț logic pentru examenul de Bacalaureat
  • Curentele literare: pașoptismul (romantismul timpuriu), romantismul eminescian, simbolismul, realismul, modernismul, tradiționalismul, neomodernismul
  • Cum să rezolv exercițiile de la Subiectul I și al II-lea pentru a obține punctaj maxim
  • Cum să redactez un eseu argumentativ
  • „Alexandru Lăpușneanul” de Costache Negruzzi (modele de eseu + material video explicativ + test grilă de aprofundare a operei)
  • „Povestea lui Harap-Alb” de Ion Creangă (modele de eseu + material video explicativ + test grilă de aprofundare a operei)
  • „O scrisoare pierdută” de Ion Luca Caragiale (modele de eseu + material video explicativ + test grilă de aprofundare a operei)
  • „Moara cu noroc” de Ioan Slavici (modele de eseu + material video explicativ + test grilă de aprofundare a operei)
  • „Luceafărul” și „Floare albastră” de Mihai Eminescu (modele de eseu + material video explicativ + test grilă de aprofundare a operei)
  • „Plumb” și „Lacustră” de George Bacovia (modele de eseu + material video explicativ + test grilă de aprofundare a operei)
  • „Testament” și „Flori de mucigai” de Tudor Arghezi (model de eseu + material video explicativ + test grilă de aprofundare a operei)
  • „Eu nu strivesc corola de minuni a lumii” de Lucian Blaga (model de eseu + material video explicativ + test grilă de aprofundare a operei)
  • „Riga Crypto și lapona Enigel” de Ion Barbu (modele de eseu + material video explicativ + test grilă de aprofundare a operei)
  • „Joc secund” de Ion Barbu (model de eseu)
  • „Aci sosi pe vremuri” de Ion Pillat (modele de eseu + material video explicativ + test grilă de aprofundare a operei)
  • „Către Galateea” și „Leoaică tânără, iubirea” de Nichita Stănescu (modele de eseu + material video explicativ + test grilă de aprofundare a operei)
  • „Ion” de Liviu Rebreanu (modele de eseu + material video explicativ + test grilă de aprofundare a operei)
  • „Baltagul” de Mihail Sadoveanu (modele de eseu + material video explicativ + test grilă de aprofundare a operei)
  • „Enigma Otiliei” de George Călinescu (modele de eseu + material video explicativ + test grilă de aprofundare a operei)
  • „Moromeții” de Marin Preda (modele de eseu + material video explicativ + test grilă de aprofundare a operei)
  • „Iona” de Marin Sorescu (modele de eseu + material video explicativ + test grilă de aprofundare a operei)

About the instructor

instructor avatar
Profesor de limba și literatura română

Course Curriculum

Ședințele LIVE săptămânale
În cadrul acestui capitol, vom integra linkurile de acces către ședințele LIVE săptămânale. Acestea vor fi susținute de profesorul Schmoll Ștefan, fiind anunțate în prealabil și pe rețelele noastre de socializare (Facebook, YouTube, Instagram, TikTok).

  • Curriculum: tematica ședințelor online pentru anul școlar 2022-2023
  • Cursul 1: Introducere (Structură. Programă. Abordări)
    1:16:21
  • Cursul 2: Dacia literară. Nuvela „Alexandru Lăpușneanul” de Costache Negruzii
    1:14:18
  • Cursul 3: Romantismul
    1:23:51

Cursuri video 🎥
Suportul teoretic al cursului pentru Bacalaureat este unul complex, încercând să satisfacă toate abordările posibile. Acesta este și motivul pentru care am decis să îți punem la dispoziție mai multe posibilități. Pe de-o parte, ai acces la suportul teoretic și la explicațiile aferente primelor două subiecte. Pe de altă parte, ți-am oferit modele de eseu (de 30 de puncte) pentru toate cerințele posibile. Prezentul capitol îți pune la dispoziție cursuri filmate: ai toate operele pentru bacalaureat, editate la cea mai bună calitate. Tot aici vei găsi materiale video menită să te lămurească asupra cerințelor, asupra structurii examenului, asupra manierelor de abordare. Avantajul acestor materiale video se referă la posibilitatea de a învăța doar ascultând / privind materialele noastre. Am încercat să punctăm noțiunile elementare despre autorii canonici. autori: prof. Florin Gherheș și prof. Ștefan Schmoll

  • Structura examenului de Bacalaureat. Proba scrisă la limba și literatura română
    13:19
  • Subiectul I. Cum abordăm cerințele?
    9:29
  • Subiectul al II-lea
    12:42
  • „Alexandru Lăpușneanul” de Costache Negruzzi
    25:55
  • „Luceafărul” și „Floare albastră” de Mihai Eminescu
    36:04
  • „Povestea lui Harap-Alb” de Ion Creangă
    30:46
  • „Moara cu noroc” de Ioan Slavici
    33:04
  • „O scrisoare pierdută” de Ion Luca Caragiale
    23:27
  • „Plumb” de George Bacovia
    20:13
  • „Testament” și „Flori de mucigai” de Tudoar Arghezi
    13:07
  • „Eu nu strivesc corola de minuni a lumii” de Lucian Blaga
    15:05
  • „Riga Crypto și lapona Enigel” de Ion Barbu
    23:58
  • Tradiționalismul: „Aci sosi pe vremuri” de Ion Pillat
    15:44
  • „Leoaică tânără, iubirea” și „Către Galateea” de Nichita Stănescu
    19:20
  • „Ion” de Liviu Rebreanu
    42:43
  • „Baltagul” de Mihail Sadoveanu
    37:53
  • „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu
    41:50
  • „Enigma Otiliei” de George Călinescu
    33:42
  • „Moromeții” de Marin Preda
    32:29
  • „Iona” de Marin Sorescu
    17:26
  • Testul de antrenament numărul 12 din 2020
    12:52
  • Testul de antrenament numărul 17 din 2020
    12:53
  • Testul de antrenament numărul 1 din 2021
    10:57

Subiectul I
În acest capitol, vom trasa reperele teoretice (cu explicații aferente) pentru parcurgerea și rezolvarea corectă a primului subiect de la proba scrisă a examenului de Bacalaureat (proba la Limba și literatura română). Vom lua fiecare exercițiu, vom explica fiecare cerință, vom veni cu modele de rezolvare și cu sugestii, în așa fel încât să obții punctaj maxim. În linii mari, Subiectul I al probei scrise are la bază lectura și receptarea textului la prima vedere. Scopul acestui subiect este acela de a verifica dacă elevul are capacitatea de receptare și de aprofundare a textului. Suportul scris (textul de la subiectul I) este un fragment de text nonliterar (de cele mai multe ori cu caracter memorialistic); sunt prezente cinci exerciții cu un grad de dificultate accesibil, fapt pentru care este foarte importantă lectura textului. (Textul trebuie citit de cel puțin două ori și reluat de fiecare dată când este necesar; anumite întrebări vor solicita, adesea, reluarea anumitor secvențe) Partea B a primului subiect ne cere să realizăm un text argumentativ care să valorifice, tototdată, și textul-suport. Este importantă structura utilizată și, de asemenea, este important pentru candidat să aibă o exprimare clară, lipsită de clișee și truisme; utilizarea conectorilor argumentării este obligatorie! Nu uita, Subiectul I valorează singur 50 de puncte. Teoretic, dacă îl rezolvi corect, doar Subiectul I îți aduce o notă de trecere! Subiectul I este același pentru toți candidații, indiferent de profilul pe care l-au urmat în liceu (Uman sau Real).

  • Partea A. Cum trebuie abordate aceste exerciții?
  • Lecție 2: Partea B. Textul argumentativ

Subiectul al II-lea
În acest capitol vom discuta despre cel de-al doilea subiect din cadrul exaemenului de Bacalaureat. Care sunt cerințele de la subiectul al II-lea? Cum trebuie să le abordez? Care sunt greșelile care se fac adesea? Subiectul al II-lea este singurul care vine cu un fragment dintr-un text literar la prima vedere. În funcție de tipologia textului dat, putem confrunta diverse cerințe: 1. Text aparținând genului epic (de regulă, ni se cere să discutăm despre perspectiva narativă) 2. Text aparținând genului dramatică (cerința conexă acestui tip de text se referă la rolul indicațiilor scenice/ a didascaliilor) 3. Text aparținând genului liric (aici vom discuta despre relația dintre ideea poetică și mijloacele de expresivitate artistice)

  • Textul epic: Perspectiva narativă dintr-un fragment la prima vedere
  • Textul epic: Modalități de caracterizare a personajului dintr-un fragment dat
  • Textul dramatic: Rolul indicațiilor scenice / al didascaliilor / al notațiilor autorului
  • Textul liric: Relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice
  • Alte cerințe posibile la subiectul al II-lea: încadrarea într-un curent literar
  • Alte cerințe posibile la subiectul al II-lea: Relația dintre titlu și conținut

Subiectul al III-lea
Am ajuns și la Subiectul al III-lea: cel pe care elevii îl consideră cel mai dificil. Ei bine, nu e chiar așa. Ține cont că primele două subiecte valorează două treimi din notă. Subiectul al III-lea îți poate aduce un maximum de 30 de puncte și este cel care va face diferența dintre o notă bună și una foarte bună! Vom structura, în cadrul acestui capitol, toate cerințele posibile de la examen. Acolo unde este cazul, îți vom oferi trei eseuri diferite: 1. Particularități de construcție a textului; 2. Particularități de construcție a personajului; 3. Relația dintre două personaje; Vom înșirui eseurile cronologic; de asemenea, vom adăuga și teste online (quiz) pentru fiecare operă în parte, în așa fel încât să îți poți consolida cunoștințele. Vom încărca, tot aici, și materiale video pregătite special pentru tine. Cu un asemenea set, nu ai cum să dai greș. Nu uita să participi la cursurile săptămânale, susținute de domnul profesor. Dumnealui te poate lămuri asupra aspectelor pe care nu le înțelegi. Mult succes, Vox Valachorum

  • Introducere în Subiectul al III-lea. Ce trebuie să știm înainte de a ne apuca?
  • Nuvela romantică-istorică „Alexandru Lăpușneanul” de Costache Negruzzi: particularități de construcție
  • Nuvela romantică-istorică „Alexandru Lăpușneanul” de Costache Negruzzi: particularități de construcție a personajului
  • Nuvela romantică-istorică „Alexandru Lăpușneanul” de Costache Negruzzi: relația dintre două personaje
  • Nuvela realist-psihologică „Moara cu noroc” de Ioan Slavici: particularități de construcție
  • Nuvela realist-psihologică „Moara cu noroc” de Ioan Slavici: particularități de construcție a personajului
  • Nuvela realist-psihologică „Moara cu noroc” de Ioan Slavici: relația dintre două personaje
  • Basmul cult „Povestea lui Harap-Alb” de Ion Creangă: particularități de construcție
  • Basmul cult „Povestea lui Harap-Alb” de Ion Creangă: particularități de construcție a personajului
  • Basmul cult „Povestea lui Harap-Alb” de Ion Creangă: relația dintre două personaje
  • Comedia „O scrisoare pierdută” de Ion Luca Caragiale: particularități de construcție
  • Comedia „O scrisoare pierdută” de Ion Luca Caragiale: particularități de construcție a personajului
  • Comedia „O scrisoare pierdută” de Ion Luca Caragiale: relația dintre două personaje
  • Textul poetic „Luceafărul” de Mihai Eminescu: particularități de construcție
  • Textul poetic „Floare albastră” de Mihai Eminescu: particularități de construcție
  • Textul poetic „Plumb” de George Bacovia: particularități de construcție
  • Textul poetic „Lacustră” de George Bacovia: particularități de construcție
  • Textul poetic „Testament” de Tudor Arghezi: particularități de construcție
  • Textul poetic „Flori de mucigai” de Tudor Arghezi: particularități de construcție
  • Textul poetic „Eu nu strivesc corola de minuni a lumii” de Lucian Blaga: particularități de construcție
  • Textul poetic „Riga Crypto și lapona Enigel” de Ion Barbu: particularități de construcție
  • Textul poetic „Joc secund” de Ion Barbu: particularități de construcție
  • Textul poetic „Aci sosi pe vremuri” de Ion Pillat: particularități de construcție
  • Romanul realist-obiectiv „Ion” de Liviu Rebreanu: particularități de construcție
  • Romanul realist-obiectiv „Ion” de Liviu Rebreanu: particularități de construcție a personajului
  • Romanul realist-obiectiv „Ion” de Liviu Rebreanu: relația dintre două personaje
  • Romanul tradițional-mitic „Baltagul” de Mihail Sadoveanu: particularități de construcție
  • Romanul tradițional-mitic „Baltagul” de Mihail Sadoveanu: particularități de construcție a personajului
  • Romanul tradițional-mitic „Baltagul” de Mihail Sadoveanu: relația dintre două personaje
  • Romanul modern subiectiv „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu: particularități de construcție
  • Romanul modern subiectiv „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu: particularități de construcție a personajului
  • Romanul modern subiectiv „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu: relația dintre două personaje
  • Romanul realist-balzacian „Enigma Otiliei” de George Călinescu: particularități de construcție
  • Romanul realist-balzacian „Enigma Otiliei” de George Călinescu: particularități de construcție a personajului
  • Romanul realist-balzacian „Enigma Otiliei” de George Călinescu: relația dintre două personaje
  • Romanul realist postbelic „Moromeții” de Marin Preda: particularități de construcție
  • Romanul realist postbelic „Moromeții” de Marin Preda: particularități de construcție a personajului
  • Romanul realist postbelic „Moromeții” de Marin Preda: relația dintre două personaje
  • Textul poetic „Către Galateea” de Nichita Stănescu: particularități de construcție
  • Textul poetic „Leoaică tânără, iubirea” de Nichita Stănescu: particularități de construcție
  • Textul dramatic „Iona” de Marin Sorescu: particularități de construcție

Teste grilă din operele de bac 🎮

  • „Alexandru Lăpușneanul” de Costache Negruzzi
  • „Moara cu noroc” de Ioan Slavici
  • „Luceafărul” de Mihai Eminescu
  • „Povestea lui Harap-Alb” de Ion Creangă
  • „O scrisoare pierdută” de Ion Luca Caragiale
  • „Plumb” de George Bacovia
  • „Testament” de Tudor Arghezi
  • „În grădina Ghetsemani” de Vasile Voiculescu
  • „Eu nu strivesc corola de minuni a lumii” de Lucian Blaga
  • „Riga Crypto și lapona Enigel” de Ion Barbu
  • „Maiytrei” de Mircea Eliade
  • „Ion” de Liviu Rebreanu
  • „Baltagul” de Mihail Sadoveanu
  • „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu
  • „Enigma Otiliei” de George Călinescu
Gratuit
Acces gratuit la acest curs

Materialul include

  • Meditații online săptămânale incluse în curs
  • Suport Teoretic
  • Parcurgerea pas cu pas a exercițiilor
  • Explicarea programei
  • Teste de antrenament rezolvate și explicate
  • Modele de eseu pentru toate cerințele posibile (construite conform baremului)
  • Repere critice pentru fiecare operă
  • Materiale video cu explicații
  • Materiale video pentru fiecare operă de la Bacalaureat

Acest domeniu aparține Vox Valachorum. Preluarea și comercializarea materialelor fără acordul proprietarului este strict interezisă. Education Elite | Developed By Rara Theme. Powered by WordPress.

error: Conținut protejat!